מתקני הרמה: מלגזת דיזל, מלגזה חשמלית

מתקני הרמה כשמם כן הם- מתקנים שונים ומכשירים שתפקידם וייעודם הוא הרמה של מטענים ומשאות כבדים ושינועם במרחב. כל סוג של מתקן הרמה מיועד לשימושים מסוימים וטוב יותר לתעשיות מסוימות. מתקני הרמה כאלו הם למשל מלגזה חשמלית, מלגזת דיזל, עגלות ידניות או חשמליות ועוד. מכל אחד מהם ישנם דגמים שונים, חברות שונות, הבדלי מפרטים, הבדלי גבהים מקסימליים, הבדלי משקלים מקסימליים והבדלים בצורות השימוש. נתייחס בשורות הבאות לשני סוגים מרכזיים של מתקני הרמה: מלגזת דיזל ומלגזה חשמלית.

מלגזת דיזל

מלגזת דיזל היא אחד הסוגים הנפוצים של מתקני הרמה, אולי הנפוץ ביותר. מלגזה היא כלי רכב קטן בעל זרועות הרמה חזקות מקדימה, הנכנסות מתחת למטען כלשהו ומרימות אותי כלפי מעלה. היא מונעת על ידי מנוע דיזל שמאפשר לה לפעול שעות רבות ברציפות. היא אינה תלויה בכבלים כלשהם ולכן מתאימה יותר מכל סוג אחר של מתקני הרמה לעבודה בסביבה פתוחה. בנוסף גם רצוי לעבוד עמה בסביבה הפתוחה בשל הגזים הנפלטים של הדיזל. מלגזת דיזל היא בעלת יכולת נשיאה של מעל ל-20 טונות והיא חזקה יותר משאר מתקני הרמה- היא בנויה במיוחד להתמודדות עם משקל כבד מאוד ועבודה מאומצת.

מתקני הרמה, מלגזת דיזל, מלגזה חשמלית

 מלגזה חשמלית

מלגזה חשמלית מתקן הרמה נוסף בעל תכונות משלו ואופי שימוש שונה. למרות שנוצר רושם שהשוני בין מלגזה חשמלית לדיזל הוא רק במקור האנרגיה, למעשה השוני הוא גדול מאוד. שימושי מלגזה החשמלית הם שונים במהותם מאלו של הדיזל ויש להבינם בטרם אנו פונים לרכוש או להשכיר אחד מהם. מלגזה חשמלית פועלת על סוללות חשמל ייעודיות אשר דורשות טעינה עם כבל לאחר פרק זמן קצר יחסית. בשל היותה תלויה בטעינה מדי פעם, משך העבודה הרציף שלה קצר יותר מאשר של קודמתה. היא גם בעלת כושר הרמה נמוך משמעותית מזה של מלגזת דיזל. אך אין לטעות, מלגזה חשמלית היא מכונה מצוינת לעבודה בשטחים סגורים, למשל במפעלים ומחסנים. היא קטנה יותר ועל כן מסוגלת לנוע ביתר קלות בתוך מבנים סגורים. בניגוד לדיזל, היא גם לא יוצרת זיהום אוויר סביבתי ובזכות כך ניתנת לשימוש בחלל סגור.

 

אלו רק שניים ממגוון מתקני הרמה שונים הקיימים כיום בשוק. עמדו היטב על ההבדלים בין מתקני הרמה שונים על מנת לדעת איזה מהם מתאים ביותר לשימושכם